Ik ben d'r! - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Ik ben d'r! - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Ik ben d'r!

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

15 September 2007 | Verenigd Koninkrijk, Forest Row

Hallo thuisfront!

Mijn eerste échte bericht vanaf de andere kant van het water. En waar moet ik beginnen? Ten eerste heb ik de computerroom nog niet gevonden, dus ik heb geen idee wanneer ik dit berichtje echt ga plaatsen, maar ik wilde alvast mijn verhaal kwijt, vandaar ;) Het is nu trouwens vrijdag middag, 5.30pm.

De vlucht is helemaal goed gegaan, een paar minuten vertraging opgelopen, maar niets bijzonders. Na het landen en het ophalen van de bagage heb ik de taxi gebeld. Die wilde weten waar ik was, maar ik had werkelijk geen idee. Ik kon nergens een bordje vinden waarop stond of ik bij de NOrth Terminal of de South Terminal was. Dat heb ik toen maar even gevraagd, South was het. De taxi zou me over ongeveer 10 minuutjes komen ophalen... maar na 20 minuten ben ik maar een andere taxi gaan regelen. Was wel een stuk duurder uit, maar ik kwam tenminste ergens.

En toen kwam ik hier. Het is hier zo ontzettend mooi, dat kan je je gewoon niet voorstellen! Ik zit hier midden tussen de bomen en het groen, en er is een prachtig klein bosmeertje (waar ik bijna in uitgegleden ben). En overal groeien bramen en er zijn hier eekhoorns en en en... geweldig! Ik kan het hier nog wel een tijdje volhouden, want overal zijn leuke paadjes waarvan je geen idee hebt waar ze heen gaan, genoeg te ontdekken dus! We hebben ook een kaartje gekregen waarop staat hoe we het makkelijkst binnendoor naar het dorp kunnen lopen, maar dat is zo ongedetailleerd (ookal lijkt het heel wat) dat je er eigenlijk weinig aan hebt. Gewoon maar gaan lopen en ontdekken is dus de beste oplossing. Dat ben ik danook gaan doen samen met Laura (18), die ook uit Nederland komt, en Katarina (27) uit Duitsland.

http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Omgeving01.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Omgeving02.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Omgeving03.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Omgeving04.jpg

Er is trouwens een heel handig naamkaartjes systeem hier. Degenen met de blauwe kaartjes zijn nieuw, de rooie kaartjes zijn hier al eerder geweest en de gele kaartjes zijn van de staf. Heel handig als je iets aan iemand wil vragen én als je een naam wil weten. Ik weet nog nauwelijks namen hier en heb nog niet echt de tijd gehad om veel mensen te leren kennen, maar dat gaat allemaal komen, daar heb ik vertrouwen in.

Mijn kamertje is heel leuk! Wel klein, maar groot genoeg. Ik heb een paar foto's gemaakt van hoe het er nu uitziet. Zoals je ziet is het grote prikbord nog heel leeg, dus als je nog iets wil opsturen... *hint hint*

http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Room04.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Room03.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Room02.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Room01.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Room05.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Room06.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb40/epicentrum/Emerson/Moi01.jpg

Oh ja, voor degenen die willen komen logeren, dat kan! Voor 3 pond per nacht kan je op mijn kamer op een matrasje komen liggen en voor 15 pond per nacht kan je een eigen kamer krijgen als die beschikbaar is. Dat moet allemaal wel van te voren worden afgesproken. En natuurlijk kan er ook in het dorp in een Bed & Breakfast worden overnacht.

Ik ben vast nog van alles vergeten, maar dat komt dan een andere keer nog wel.
Kusje! Sarah

****************

Jippie, Ik heb de computers gevonden! Heb net (zaterdag ochtend, vroeg!) al een paar mailtjes gestuurd, maar het toetstenbord is zo zwaar daar, mijn vingers zijn echt moe gewoon! Ze zijn die zware workout niet gewend. Dus ik ga straks degene die over de computers gaat maar eens zoeken, zodat ik mijn laptop kan aansluiten. Nu nog maar even wat extra ge-blabla. Gisteren ook nog lekker avond gegeten... ik denk dat ik de suppers ook maar ga boeken, want dat is wel handig en lekker. Dan doe ik het ontbijt gewoon lekker zelf. Behalve dit weekend, want nu eten we alle maaltijden nog samen. Heb alweer heel veel nieuwe mensen leren kennen, en ze komen echt overal vandaan! Engeland, Schotland, Duuitsland, Oostenrijk, Nederland, Zweden, Noorwegen, Amerika, Japan, Korea, Italië... en vast nog veel meer, want ik heb nog lang niet iedereen ontmoet.

Gisteravond zijn we met een groepje naar de pub geweest en daar hebben we de Rugby Worldcup gekeken... ja je leest het goed, Sarah heeft sport gekeken. Maar wees gerust, ik snapte er niets van ;) Het was wel heel depressing, Engeland werd totaal in de pan gehakt door Zuid Afrika... en de Zuid Afrika supporters waren sterk in de minderheid in de pub (raar hè!)

Ik was echt helemaal op aan het eind van de dag, om een uur of 10 ben ik richting mijn bedje gegaan... en om 7 uur ging de wekker weer. Er was namelijk een beetje onduidelijkheid over de tijd van het ontbijt. Op sommige briefjes stond 7 uur, dat werd veranderd in half 8, maar op andere briefjes stond weer 9 uur... Ik heb het zekere voor het onzekere genomen... maar dat was dus niet nodig, want het is geloof ik toch om 9 uur... Naja, dat gaf mij de tijd om de computers te ontdekken, komt het allemaal toch nog goed.

  • 15 September 2007 - 08:58

    Coks:

    Oooh Saar wat is het daar mooi :D

  • 15 September 2007 - 08:58

    Elisa:

    saar het ziet er zo stoer uit!
    ik kom zeker een keer langs en dan neem ik shanna mee want dan gaan we ook ff sam & mark bezoeken! :)
    nou! heeel veel plezier met alles ontdekken enzo en uhmm tjah!

  • 15 September 2007 - 08:59

    Inge:

    sarah, k'ben blij dat je aangekomen bent en het leuk vind! ik weet alleen niet of het aan mij ligt maar je foto-links doen het niet. maar dat komt vast wel goed! veel plezier XxXx Inge

    (P.S)ik ben tenminste wel blij dat zuid-afrika won haha

  • 15 September 2007 - 09:18

    Laura:

    Hee Sarah!
    Het ziet er supermooi uit daar! Ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat krijgen en met mooi accentje terug komt ;) Als ik het zo zie krijg ik meteen de neiging om in het vliegtuig te springen en je hoi te komen zeggen! Je schrijft er ook heel leuk over :)
    Maar niks daarvan: GO England! ;P
    Bij mij doen de links het trouwens wel gewoon...
    Kusje! U go have fun :D

  • 15 September 2007 - 09:23

    Desmond:

    leuk! leuk! leuk!
    de eerste indruk is heel belangrijk, mooi dat dat goed was. x

  • 15 September 2007 - 09:47

    Barbara:

    Wow saar dat ziet er goed uit zeg! :D

  • 15 September 2007 - 10:05

    Marja:

    Dat ziet er prachtig uit, Sarah! Mooie omgeving, daar moet je inderdaad gaan lopen en kijken waar je terecht komt, geen gedoe met kaarten.

    Je past je goed en snel aan Engeland aan: direct naar de pub èn rugby kijken. Moet je nou ook die grote glazen schuimloos bier drinken?

    Het zal je overigens niet verbazen dat mijn oog op die rood-met witte-stippen-schoenen viel, die zijn leuk, erg leuk zelfs.


  • 15 September 2007 - 10:09

    Shanna:

    Ooh Saar!

    Wat klinkt het superstoer daar!
    En al dat mooie groen! Wauw! Ik ben eigenlijk wel een beetje heel erg jaloers!

    Binnenkort komt er iets van mijn kant voor op je prikbord! Ik weet alleen nog niet precies wanneer.. :p kan ik het gewoon naar dat adres sturen wat in je vorige berichtje stond? en dan jou naam derboven? :D

    heel veeeeel fun daaar!

  • 15 September 2007 - 10:35

    Oma En Opa Konincks:

    Lieve Sarah
    Even een briefje van ontvangst. Bedankt hiervoor. We zullen regelmatig op deze site kijken of er al weer wat nieuwe berichten zijn. Voor nu succes met je ontdekkingsreis in Engeland en kennismaking met studiegenoten. De eerste dag was denk ik al heel spannend, he? Groetjes van Oma en Opa Konincks.


  • 15 September 2007 - 10:37

    Diane:

    Saaar wat is het ontzettend mooi daar :D echt het ziet er super uit! Ik ben ook stiekem wel een beetje jaloers!

    Heel veel plezier met het ontdekken van alles en het leren kennen van de mensen. Volgens mij is het echt té leuk!

    En please keep us posted met leuke foto's <333

  • 15 September 2007 - 15:11

    Michael Down Under:

    Hey Sarah! How awesome you are at Emerson. I send you lots of lovely greetings from Melbourne. Since I left Holland I meet lots of people from Emerson, you really meet them everywhere! And how awesome are your grandparents! I guess it's rare that those kind of relatives find their way through cyberspace :-)
    Hope you remember me, Michael (I used to have those terrible blond dreadlocks :-p)

  • 15 September 2007 - 16:40

    Rik:

    Hoi Saar! Ziet er prima uit! Geniet er maar van en heel veel leren hoor:(sport, nog meer sport, nog meer sport ;-) Kus

  • 15 September 2007 - 16:59

    Runilde:

    Hoi Sarah
    Het is daar prachtig zeg en wat fijn om te horen dat je je al helemaal thuis voelt en veel leuke mensen hebt ontmoet.
    En ach ja je past je wel snel aan aan de gebruiken van het land! als je het maar laat om de 'stif upperlip' over te nemen die staat je vast niet!

    Dikke kus
    Runilde

  • 16 September 2007 - 03:02

    Yim:

    Hoooi Sarah,

    Fijn om te horen dat alles goed is gekomen na het landen en de foto's zien er erg mooi uit. Wandelen door zo'n gebied kan volgens mij heel rustgevend zijn. Leuk dat het al klikt met de andere mensen. Klinkt als een erg gevarieerde groep waar je veel leuke dingen van kan leren. Houd ons op de hoogte.

    Ben erg benieuwd naar groepsfoto's!!

    Ruil je nu je wekelijkse (of bijna dagelijkse) bezoek nu om voor de pub? Wel heel engels hoor :)

    Veel plezier in ieder geval en tot mails/msn,

    Yim


  • 16 September 2007 - 03:05

    Yim:

    ** Ruil je nu je wekelijkse (of bijna dagelijkse) bezoek aan de bioscoop nu om voor de pub? **

    type foutje :p

    Yim

  • 16 September 2007 - 09:47

    Margriet:

    Saar, wat ziet het er allemaal mooi uit en wat fijn dat je er zo van in de wolken bent! Volgens mij is het helemaal een Sarah-plek dus je gaat het vast onwijs naar je zin hebben! Heel veel plezier daar en hou ons op de hoogte he? Ik vind het leuk om van je te horen!
    Dag lieverdje! KUS!

  • 16 September 2007 - 09:59

    Rishmi:

    Hey sarahhhh!!

    Wat een mooie omgeving zeg. Ik wordt al rustig als ik naar je foto's kijk :d
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet ervan....

    xxx rish

  • 17 September 2007 - 22:42

    Alfred:

    Eey Sarah,

    Goed dat het daar allemaal goed is. Leuke kamer heb je (denk ik als ik die 3 foto's zie :P) en wat een supermooie omgeving.

    Eerste avond en meteen al pub ??? Engels hoor van je!!!

    Veel succes daar nog.

    Alfred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Mijn tweede jaar in Engeland, Emerson College (www.emerson.org.uk). Ik ga het gewoon nog een keer proberen om jullie hier af en toe lastig te vallen ;) Je kan je emailadres achterlaten, dan krijg je automatisch een mailtje zodra ik iets nieuws gepost heb. Mijn adresgegevens in Engeland zijn: (ik vind post leuk!) Emerson College Forest Row East Sussex RH18 5JX England Mijn engelse mobiele nummer is (0044)(0)7853490870. Het studenten telefoonnumer van Emerson is +44(0) 1342 822073.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 21487

Voorgaande reizen:

14 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: